پیام تبریک تولد

چطور پیام تبریک تولد بنویسیم؟

بسیاری از افراد برای یافتن یک پیام تبریک تولد جستجوی ساده ای در اینترنت انجام داده و بهترین پیام را انتخاب می کنند و با اضافه کردن نام فرد مورد نظر پیام را برای او ارسال می کنند. اما شاید شما فرد خلاقی باشید و یا اینکه فرد مورد نظر آنقدر برای شما عزیز و محترم باشد که تمایل دارید پیامی منحصر به فرد برای تبریک تولد او ایجاد نمایید و و اما روش آن را نمی دانید. در اینجا نکات و تکنیک هایی را مطرح می کنیم که بتوانید با استفاده از آن یک متن بسیار خوب و جذاب را برای تبریک تولد طراحی کنید. قبل از اینکه دست به قلم شوید و شروع به نوشتن کنید بهتر است به این نکات توجه نمایید:

سن فرد مورد نظر

فردی که برای او پیام تبریک می نویسید در چه گروه سنی قرار دارد؟ مسلماً پیامی که برای یک فرد 50 ساله میفرستید با پیامی که برای یک نوجوان 15 ساله میفرستید متفاوت خواهد بود.


میزان صمیمیت

نوع رابطه و میزان صمیمیت شما با فرد مورد نظر بسیار مهم است. آیا فرد مورد نظر، همکار شماست؟ دوست صمیمی شماست؟ پدر یا مادر و یا فرزند یا همسر شماست؟

جنسیت افراد

جنسیت فرد مورد نظر را در نظر بگیرید. سلیقه خانم ها وآقایان در علاقه به دریافت پیام های تبریک متفاوت است.



کانال ارتباطی

کانالی که از طریق آن پیام تبریک تولد را ارسال می کنید را در نظر بگیرید. آیا این پیام تبریک از طریق شبکه های ارتباطی یا پیامک ارسال می شود یا قرار است روی یک کارت خاص، چاپ شود؟ این موضوع طول پیام شما را تعیین می کند و ممکن است پیام تبریک شما را از یک متن به یک جمله کوتاه یا بالعکس تبدیل نماید.







پیام تبریک تولد باید شامل چه محتوایی باشد؟

همه افراد به تعلق، امنیت و احساس مهم بودن نیاز دارند. چه خوب است که شما این احساسات را برای تولد فردی که برای شما عزیز است، منتقل کنید. در پیام تبریک تولدتان به او بگویید که چقدر فرد مهمی در زندگی شماست و به او این احساس تعلق و امنیت را بدهید که همیشه او را دوست خواهید داشت.

روز تولد در واقع نقطه شروع عمر افراد است، آرزوی طولانی بودن عمر، یکی از محتواهای مرسوم در پیام تولد است که می تواند به اشکال مختلفی بیان شود.

داشتن آرزوهای بزرگ، آرزوی بهترین ها و ... نیز در پیام تبریک تولد جایگاه مناسبی دارد.

مجسمه-ابوالهول