تندیس داود اثر معروف میکل آنژ

پیکره داود با ارتفاع 5.17 متر و از جنس سنگ مرمر توسط میکل آنژ؛ نقاش و مجسمه ساز برجسته ایتالیایی ساخته شد. این تندیس از شاهکارهای عصر رنسانس محسوب می شود.
تندیس داود به عنوان شکست دهنده جالوت، سمبل و نماد شهر فلورانس محسوب می شود. تاریخ حکایت از تلاش مایکل آنجلو بین سال های 1501 تا 1504 برای ساخت این مجسمه می کند. .مجسمه دیوید میکل آنجلو بر پایه نقاشی هنری از شمایل انسان نر می باشد وی مجسمه سازی را در شکل بالاتری از هنر در نظر می گرفت ، چرا که در میان دلایل بسیار وی مجسمه سازی را تقلیدی از آفرینش الهی می دانست.
وی در حالی که تنها 26 سال سن داشت به ساخت مجسمه داود اقدام نمود و در این راستا از یک بلوک واحد سنگ مرمر به دست آمده از معادن کارارا در توسکانی که دارای یکی از سفیدترین سنگ های مرمر جهان می باشند، استفاده نمود.
مجسمه داود پس از اتمام ساخت در 8 سپتامبر 1504 در پالازورا سیگنوریا؛ ورودی شهر فلورانس که امروزه به پالازو وچیو معروف است ، رونمایی شد. لازم به ذکر است که مجسمه داود در بسیاری از نقاط دنیا شبیه سازی شده است.که از معروف ترین آنها می توان به مجسمه داود در شهر بوفالو ایالات متحده آمریکا و تندیس شبیه سازی شده مجسمه داود در میدان سینورای فلورانس ایتالیا نام برد.



تندیس داود
Copyrights © 2016 All Rights Reserved by RAXEL Inc.