مجسمه ها جایگاه ویژه ای را در جذب توریست به مناطق مختلف جهان دارند. بسیاری از این مجسمه ها برای کشورها نماد فرهنگ، تمدن و از مهم تر میراث فرهنگی این کشورها هستند. شاید نتوان از نظر فرهنگی و تاریخی قیمتی روی این مجسمه ها گذاشت اما می توان آنها را بر اساس گران قیمت و لاکچری بودن رده بندی نمود. هرچند که در تاریخ قیمت هایی نیز برای آنها ذکر شده است، اما 5 مجسمه گران قیمت دنیا عبارتند از:

کوه راشمور

1_کوه راشمور

این کوه، گران ترین مجسمه یا تندیس جهان می باشد و به آن کوه رئیس جمهور نیز گفته می شود. این تندیس که چهره چهار رئیس جمهور آمریکا را در بر دارد، در داکوتای جنوبی قرار گرفته است. ارتفاع این مجسمه 60 فوت می باشد و ساخت این مجسمه لاکچری 14 میلیارد دلاری، 14 سال از عمر مجسمه ساز آن را به خود اختصاص داده است.

مجسمه برنزی لاکچری

2_مجسمه اثر آلبرتو جاکومتی

این مجسمه لقب گران ترین مجسمه لاکچری فروخته شده جهان را اذعان خود کرده و در فوریه سال 2010 به قیمت 104/3 میلیون دلار به فروش رسید. ارتفاع این مجسمه 6 متر است و از جنس برنز ساخته شده است.

جمجمه

3_مجسمه خاص جمجمه

این مجسمه عجیب و غریب ترکیبی از دندان، الماس، جمجمه انسان و پلا تین است که از جدید ترین مجسمه های لاکچری جهان با قیمت تخمین زده شده ی 100 میلیون دلاری است. این مجسمه در سال 2007 لقب قیمتی ترین اثر هنری که مجسمه ساز آن زنده است را از آن خود نمود. این اثر در سال 2007 توسط هنرمند مدرن «دیمین هرست» ساخته شد. بهتر است بدانیم سراسر این جمجمه از الماس پوشیده شده است که در مجموع 1106 قیراط الماس در آن مصرف شده است.

بانوی ونیزی

4_مجسمه رومن آبراموویچ

رومن آبراموویچ یکی از ثروتمندترین مردان جهان است. او برای اینکه یک مجسمه لاکچری برنزی را به نامزدش هدیه کند 14 میلیون دلار هزینه کرد، که توسط مجسمه ساز سوئیسی «آلبرتو گیاکومتی» طراحی و ساخته شده بود و «بانوی ونیزی» نام داشت.

آزادی

3_مجسمه آزادی

مجسمه آزادی هدیه ای است که توسط فرانسه در سالگرد استقلال آمریکا به این کشور هدیه داده شد و جالب آن که فرانسوی ها حدود 530 هزار و 300 دلار برای ساخت این مجسمه هزینه کردند.